Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

Hamis emlék szindróma

2012. február 28. 09:00 - King of Shadows

   Most egy kicsit szeretnék kitérni a címben szereplő memóriazavarra (False Memory Syndrome - FMS - in English), már csak azért is, mert erősen kötődik a többszörös személyiségzavarhoz. Itt szeretnék kitérni egy rövid magyarázatra is, még mielőtt továbbhaladnánk, ugyanis én már évekkel azelőtt ismertem ezt az állapotot, hogy a hivatalos leírásáról bármit is tudtam volna (szerintem egy multitól ez egyáltalán nem meglepő), csak nem tudtam az "orvosilag elfogadott" nevét, ezért a hamis emlék helyett, én a mesterséges emlék nevet adtam neki, saját használatra. Az évekig használt elnevezéstől nehéz lenne eltérnem, ezért továbbra is a mesterséges emlék kifejezést fogom használni rá. Most, hogy ezt letudtuk, át is térhetünk a lényegre.

   Aki képes mesterséges emlékeket létrehozni, az valamilyen szinten "multiképes" is, mert mindkettő önhipnózissal jön létre, és annak segítségével áll fenn, gyakorlatilag ugyanazon az elven. Viszont emlékeket sokkal könnyebb alkotni, mint egy altert, tehát aki az előbbire képes nem feltétlenül tudja megcsinálni az utóbbit is, azonban egy multi mindenféleképpen képes mesterséges emlékeket kreálni, legalábbis elvileg. Gyakorlatilag ez is tanulható képesség, tehát a disszociatív személyiséggel rendelkezők "technikailag" képesek rá, gyakorlatilag csak akkor, ha megtanulták, hogy kell.

   A mesterséges emlékek kétféleképpen használhatóak: el lehet nyomni velük az "eredeti verziót", vagy "be lehet helyettesíteni" a régit. Az előbbinél a valós emlék megmarad, csak az "átírt" példány lesz az erősebb, így az illető azt "találja meg" először, ezért arra fog emlékezni. De erősebben koncentrálva "előhozható" az eredeti emlék is, így - adott esetben - akár vissza is állítható. A "behelyettesítésnél" viszont a régi törlődik, ezért csak külső segítséggel állítható helyre. Mindkét módszer történhet szándékosan, vagy véletlenül (öntudatlanul) is. A dolog lényege miatt a mesterséges emlékeket használó személyek gyakran tapasztalják azt, hogy hazugsággal vádolják őket (akárcsak a multik), amiből ők természetesen semmit sem értenek (szintén, mint a többszörös személyiséggel rendelkezők). Viszont az így létrejött emlékek ugyanolyan valódinak érződhetnek, mint az igaziak, tehát az illető - saját szemszögéből jogosan - gondolhatja úgy, hogy mindenki más hazudik.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr784203448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerb 2012.03.25. 19:53:32

Előfordulhat-e az, hogy egy bizonyos eseményre két vagy több alter teljesen különböző módon emlékszik? Ha igen, mi a megoldás?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2012.03.25. 21:01:07

@szerb: Elő. :) Ha valamelyik létrehoz mesterséges emlékeket, akkor máshogy emlékezhet a dolgokra.

Meg az emlékezet érzelmi alapon is torzulhat. Egy alter nagyon komolyan vehet valamit, ami a másiknak teljesen lényegtelen, és ezért az előbbi "fel is fújhatja" a dolgot. :)

Kistündérke 2013.09.10. 17:59:22

Szia!

Van egy ismerősöm, aki szokott ilyet csinálni. Nem tudom, hogy skizofrén-e, vagy multi, az egyik szakember ezt mondja, a másik meg azt.
Nem haragszom rá ezért, de nagyon zavart, mert nem tudtam, hogy miért csinálja, ezért egyszer beszéltem erről vele.
De ő tudatában van annak, hogy mit csinál, be is ismerte. Azt mondta, hogy ilyenkor a személyiségei irányítják, de igazából ő sem érti saját magukat.
Hogyan lehet, hogy ő tudja, hogy nem az igazat mondja?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.10. 23:09:40

@Kistündérke: Hát ... Ha tudja, hogy egy alter mit mondott, akkor azt is tudja, hogy igaz volt-e az, ami elhangzott. Ahogy akkor is, ha az alter "rajta keresztül" beszél. :S

Kistündérke 2013.09.10. 23:35:33

Köszönöm szépen a választ! :)

Olyan van, hogy "rajta keresztül" beszél egy alter. De én azt sem tudom, hogy hány személyiségével beszéltem már eddig. Ő azt mondta egyszer, hogy szerinte nem csak vele (az Eredeti személyiséggel) beszéltem már, de én még sosem vettem észre, hogy váltana. Azt mondta, hogy akkor ő sem tudja. Ő sem mindig érti ezeket a dolgokat. Én meg még úgy se. Pedig annyira szeretném megérteni...

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.10. 23:45:10

@Kistündérke: Azt én se mindig veszem észre, ha valamelyikük rám mászik.

Semmiben sem lesz más, ha egy alter beszél? Jellemző mozdulatokra, testtartásra, szóhasználatra, hangszínre, ilyesmire gondolok ... :)

Kistündérke 2013.09.11. 00:02:28

Itt van a gond: ezekből a jelekből én sokat nem tudok megfigyelni, mivel még csak interneten ismerjük egymást :D

A szóhasználata nem szokott változni. Mindig nagyon szépen fogalmaz és nagyon kedves.
Annyit látok, hogy nagyon csaponganak a gondolatai. Egy üzenetben ír vagy 8 dologról, és közben hol szomorú, hol vidám, amilyen épp a téma. Nekem emiatt néha furcsa válaszolni, mert én se témát, se hangulatot nem szoktam ilyen hirtelen váltani. meg nem ennyiszer.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.11. 12:20:39

@Kistündérke: Értem. :| Az én hangulatom is hajlamos igazodni a témához (a tükrözésnél le is írtam, hogy ez micsoda, azt hiszem...), de én azért tárgynál tudok maradni, ha akarok. :)

Kistündérke 2013.09.11. 16:34:04

A tükrözést azt el is olvastam már. Akkor ez is egy olyan dolog.
Ő is tud a tárgynál maradni, ha akar. Nagyon jókat lehet vele beszélgetni.
Mondjuk észrevettem, hogy sok mentális beteg írásban jobban kommunikál, mint amikor szemtől szemben beszélget valakivel. Lehet, hogy ő is ilyen és ha egyszer találkoznék vele, akkor már észrevehető lenne, amikor vált.
Azt egyébként magamtól is észre tudtam venni, hogy személyiségzavara van, de azt nem tudtam volna megállapítani, hogy milyen.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.11. 18:36:25

@Kistündérke: "Mondjuk észrevettem, hogy sok mentális beteg írásban jobban kommunikál, mint amikor szemtől szemben beszélget valakivel."

Ez egyszerű introvertáció miatt is lehet ám. Amire csak ráerősít(h)e(t)nek a korábbi negatív tapasztaltok az offline beszélgetéssel kapcsolatban... :|

Kistündérke 2013.09.11. 18:47:36

Most, hogy ebbe belegondoltam, igazad van.
Csak ugye magamból indulok ki és én személyesen jobban szeretek beszélgetni, pedig introvertált is vagyok, meg sajnos rossz emlékeim is vannak :S

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.11. 18:52:50

@Kistündérke: Sajnálom. :(

Gondolom nő vagy, és ezért valamennyire igényled, hogy lásd a másikat, amikor beszélsz vele... :)

Kistündérke 2013.09.11. 19:04:56

Köszi!

Jól gondolod :)
Ezért nem is szeretek interneten ismerkedni. Csak nagyon ritkán van ilyen, hogy csak úgy elkezdek egy idegennel interneten beszélni :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.11. 19:36:00

@Kistündérke: Ugye? Le tudok ám olvasni dolgokat... :)

Akkor most érezzem magam megtisztelve? :P

Kistündérke 2013.09.11. 20:02:05

Igen :)

Nem azért mondtam, mert ez annyira nagy dolog lenne, de érezheted magadat úgy :D

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.11. 22:50:57

@Kistündérke: Érzem is! Mi az, hogy! Hű, a hétszázát neki! :D

Kistündérke 2013.09.12. 15:46:55

:-)
Ez azért van, mert kedves vagy :)
süti beállítások módosítása