Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

Hasznos dolgok: alvás

2013. augusztus 20. 09:00 - King of Shadows

   Gondoltam írok egy-két dologról, ami egészen idáig természetesnek, és magától értetődőnek tűnt számomra, de most, hogy jobban utánagondoltam, észrevettem, hogy a többségiek nem tudják, vagy nem akarják megcsinálni ezeket (legalábbis sokan közülük nem). Ide tartoznak például az alvással kapcsolatos dolgaim is.

   Ahogy korábban is írtam már, Nocturnal (éjszakai) cirkadián ritmusom van, tehát alapesetben nappal aludnék, és éjjel lennék ébren. Viszont ezt már több, mint egy éve - mesterségesen - nappalin tartom. Viszont ez együtt jár azzal a kellemetlen "mellékhatással", hogy délután van két "kritikus időszak" (körülbelül egy, és négy óra táján, mindkettő nagyjából egy, másfél órán át tart), amikor nagyon álmos vagyok, függetlenül attól, hogy épp mit csinálok. Ugyanakkor este egyáltalán nem vagyok álmos, és ha valami leköti a figyelmemet (előfordul az ilyesmi) képes vagyok hajnal ötig is ébren maradni. Tehát szándékosan kell "alvó üzemmódba" tennem magam ahhoz, hogy megfelelő időben el tudjak aludni, akkor is, ha az adott pillanatban egyáltalán nem is vagyok álmos.

   Úgy tudom, ezt bizonyos többségiek is meg tudják csinálni (ha akarják), de messze nem mindegyik. Azok, akik valamilyen oknál fogva kénytelenek akkor aludni, amikor épp úgy adódik, ugyanígy el tudnak aludni akkor is, ha egyébként nincs is rá igényük. Szerintem ők is megtanulják "kézi vezérléssel" beindítani az alvást, hogy ki tudják pihenni magukat, amíg van rá idejük. Így elkerülhetik az olyan kellemetlen helyzeteket, hogy nem tudnak aludni, amikor lehetne, és akár "menet közben" is elaludnának, amikor az egyáltalán nem ajánlatos. De - ahogy feljebb már írtam is - ez nem küszöböli ki teljesen a cirkadián ritmusból adódó gondokat.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr485467338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AngelOfDarkness 2013.08.29. 04:21:21

Nyáron én is átállok "éjszakai üzemmódba" (lásd, negyed öt múlt..:D)
Hát már nem sokáig élvezhetem...
Szeptembertől vissza állok a normálra, bár hiába alszok akkor rendesen, nekem rendszerint így is előfordul, hogy 3-4 óra körül inkább lefekszek aludni, és alszok fél- vagy egy órát.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.29. 08:49:58

@AngelOfDarkness: Hmm, ezek szerint iskolába jársz (vagy tanár vagy, de azt nehezen tudom elképzelni egy introvertáltról). :) Még nem is múltál el 18? Akkor a Nemzeti Dohányboltokban nem fognak kiszolgálni, csak szólok... :|

AngelOfDarkness 2013.08.30. 00:49:20

Áá, szóval intro alatt introvertáltat értettél.
Hát valóban nem múltam még el 18, januárban leszek ^^" Ettől függetlenül hidd el, hogy kiszolgálnak. Simán néznek 23-nak. Ha elküldenél cigiért, biztosan tudnék vinni neked. ;)
Egyébként én nem dohányzom, csak a környezetemben elég sokan, így passzív dohányos vagyok.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.30. 14:14:08

@AngelOfDarkness: Igen. :) Tényleg sokkal ... öregebb vagy a korodnál (legalábbis azt érzékelem), szóval nem csodálom, hogy többnek néznek. :) És azt is feltételezem, hogy nő vagy. :)

Am a szüleid engedik, hogy olyan sokáig ébren legyél? És rendet raktál már a szobádban? :P

A dohányboltba mászkálás meg káros a pénztárcára... :D

AngelOfDarkness 2013.08.30. 23:39:06

Te nagyon jól érzékelsz dolgokat :D

A zseni átlátja a káoszt :D itt sosem lesz rend :D
Apa nem él velünk, anya pedig már rég alszik olyankor :D Azért mikor 3:30-kor felkel és dolgozni indul, néha megjegyzi, hogy lefekhetnék már. De egyébként engedi, hogy addig legyek fent ameddig akarok. :D

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.31. 08:44:43

@AngelOfDarkness: "Te nagyon jól érzékelsz dolgokat :D"

Köszönöm! :)

"Apa nem él velünk, anya pedig már rég alszik olyankor :D Azért mikor 3:30-kor felkel és dolgozni indul, néha megjegyzi, hogy lefekhetnék már. ..."

Sajnálom... :(

AngelOfDarkness 2013.08.31. 14:59:29

Nem kell sajnálnod :D én sem sajnálom.
süti beállítások módosítása