Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

Split (Széttörve), film

2017. február 23. 09:00 - King of Shadows

   Feltételezem, hogy a blog iránt hirtelen megugró érdeklődést a címben említett film megjelenése okozta, ezért foglalkozom vele egy kicsit. Egyelőre csak belenéztem a filmbe (angolul) és elolvastam, hogy miről szól (szintén angolul), ezért csak néhány kulcskérdésre szeretnék röviden válaszolni. Egyébként nagyon "örülök" annak, hogy a multit most is gyilkosként ábrázolják, de már kezdem megszokni. (Nincs itt gond! Minket gyilkosnak, a politikusokat korruptnak, a fogorvosokat szadistának, az ügyvédeket meg gátlástalannak szokták ábrázolni. A prostik meg állandóan rágóznak...) Aki még nem látta a filmet, és nem akarja, hogy lelőjem a poént, ne olvassa tovább! - Spolier alert! - Szóltam...

   The Beast: Gondolom először is mindenki rá kíváncsi. Agresszív-gyűlölet alter, eddig rendben is van. Úgy is viselkedik, ahogy kell. De az alterek - értelemszerűen - nem tudnak pókemberezni! Semelyik. (Azért én néha a falra tudok mászni a hülye baloldaliaktól, SJW-ktől, Volsungtól, feministáktól, sötétzöldektől, LMP-sektől, ...) Amire a test nem képes, arra nem is lesz képes, mert nem változik rajta semmi!
   Az agresszív alterek tényleg gyorsabbak és ügyesebbek, mint a többiek, és általában nincs fájdalomérzékelésük. Ez így van a valóságban is, és a filmben is. De anélkül, hogy látnám a filmet nem tudom megmondani, hogy Beast meddig tartja fent a csúcsteljesítményét. Volsung legfeljebb fél órát tud, és az már nagyon ritka tőle. Ha jól értettem Beast korábban nem volt host, tehát a test nem lehet hozzászokva az ilyesmihez, anélkül meg nehezen menne neki. Az izmok meg tudnak sérülni, vagy akár szét is tudnak szakadni a teljes erejüktől, az agyban ezért is van egy beépített gátlás ehhez kapcsolódóan. A többségiek normálisan a teljesítőképességük nagyjából harmadát használják, és a kétharmadát, ha komoly okuk van rá. Sportolók versenyhelyzetben néha használják a teljeset, de utána össze szoktak esni, vagy el is ájulnak. - Arról már nem is beszélve, hogy megsérülhet tőle az izomzatuk. - Vagyis Beast nem a rácsot hajlítaná meg, hanem a saját izmait vágná gallyra! Például én nagyjából egy hónapja engedtem Volsungot komolyan edzeni, és utána két hétig nem tudtam behajlítani a térdemet. A térdem fölött, és hátul, a combomon mindig teljesen be volt feszülve az izomzat, és mozdításra egy pillanat alatt kő merev lett. Gondolom megsérült egy kicsit...
   A nagyobb izomteljesítményhez a szívnek is gyorsabban kell működnie a megemelkedő oxigénigény miatt, és akár szét is repedhet ha ehhez nincs hozzászokva. Ugyanez igaz az erekre is, aminek látszódnia kellene. Nagyra, és jól láthatóra ki kell tágulniuk, hogy megemelkedjen az áteresztőképességük, és csökkentsék a nyomást. - Volsung legalábbis azt csinálja. Az erek kiemelkednek, és látszanak a karjaimon, a nyakamon, a fejemen, és a szememben. - Ugyanígy hozzá is kell szokniuk a túlterheléshez, tehát az "első próbálkozások" nagyon meg tudják viselni a testet.
   A csontváznak is meg kell szoknia a megemelkedő igénybevételt. Az izmok arra kapaszkodnak, és megfelelő "kiképzés" nélkül túl nagy erőt fejtenek ki "befelé" amitől a csontok megrepednek, vagy el is törnek. - A csontoknak edződniük kell egy kicsit, hogy kibírják a túlterhelést. Sérülések után erősebbre hozzák rendbe magukat, hogy legközelebb már baj nélkül meg tudják úszni, és a túlterheléstől mikrorepedések keletkeznek rajtuk. - Rácsok szétfeszítéséhez ezt sem árt szem előtt tartani, mert esetleg széttörik a kezed (Egy bizonyos volt főpolgármester olvassa ezt? Lehet, hogy nemsokára szüksége lesz rá...)!
   Azt olvastam, hogy Beast-re hatástalanok a lövések, ami egyértelműen baromság. A fájdalomérzékelés kikapcsolása nem teszi halhatatlanná az illetőt, és akkor sem tudja ignorálni a fizika törvényeit. Tehát a lövedékek becsapódása ütést/lökést okoz, amitől hátra kellene mozdulnia. Meg vérzést is, ami az abnormálisan magas vérnyomás miatt sokkal veszélyesebb lehet, mint egyébként. - Minél magasabb a vérnyomás, annál gyorsabban pumpálódik ki a vér, és annál nehezebben is szűnik meg a vérzés. -

   Egy multi el tudja rejteni bizonyos altereit: El, én is azt csinálom.

   A multik vissza tudják fogni az altereiket: Általában igen, én is meg tudom csinálni.

   Bizonyos alterek látnak, akkor is, ha a test vak: Nem. Az alter lehet vak, ha az agya megfelelő része "kikapcsol", vagy más feladatokat lát el, de például egy elvágott látóideget nem tud összeragasztani. Ahhoz, hogy a test lásson, a szemnek, a látóidegnek, és az agynak is megfelelően kell működnie, és a "mechanikai" sérüléseket a váltás nem javítja ki. Ha én nem tudom használni a sérült izomzatomat, Volsung sem tudja, mert az izom részben működésképtelen. Ha fájdalom miatt nem akarom használni, Volsung tudja, mert neki nem fáj. Lényeges különbség.

   A multik gyilkolnak ha kell, ha nem: Screw you!

   A multik lemásolják azokat, akik bántották őket: Le. Gyakran előfordul.

   Arra azért kíváncsi vagyok, hogy ezt a filmet mennyire építették a néhai Ted Bundy-ra, aki nagy valószínűséggel multi volt. Lehet, hogy a szándék nem ez volt, de engem legalábbis határozottan rá emlékeztet.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr7012283763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medwig 2017.05.18. 21:26:21

Szia! Nemrég találtam a blogodra, de nagyon megtetszettek az írásaid. Tervezed folytatni?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.05.19. 14:06:24

@medwig: Szia!

Yep! Ha épp olyan kedvem van, van olyasmi, amiről szeretnék írni, és még rá is érek.

medwig 2017.05.19. 16:32:49

Ezt örömmel olvasom!
És mivel telnek a mindennapijaid mostanság?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.05.21. 15:59:13

@medwig: A szokásossal: olvasok, filmet nézek, vagy edzek.

MelodySweet 2017.06.13. 08:51:11

Sziasztok! :)

Tegnapelőtt láttam ezt a filmet és bár nem vagyok rajongója ennek a műfajnak nagyon meglepett, sokáig gondolkoztam rajta... (ennek a filmnek valahogy nem sikerült elolvasnom a tartalmát illetve megnéznem az előzetesét) :D

Másnap reggel a FB-t görgetve figyelmes lettem egy cikkre ebben a témában. Nem hittem el hogy ilyen létezik :o
Természetesen azonnal rákerestem, itt jött a képbe a blogod amit tegnap sikerült végig olvasnom... :c

És most végem van, ugyanis az érdeklődésem és kíváncsiságom lassan átalakult csodálattá a személyiséged iránt (ami csalás, mert hogy neked több is van ;D) és miközben csápolós kis rajongód lettem rá kellett döbbenjek, hogy megcsappant a motivációd.

Látom, hogy mások is érdeklődtek ez ügyben. De kérlek áruld el hogy van-e még remény? Van-e még értelme hogy remegjek a posztjaidért? :D

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.06.13. 11:46:06

@MelodySweet: Szia! Köszi!

Ha lenne olyasmi, amiről tudnék írni, gondolom írnék. Csak nem jut eszembe semmi, ami érdekes lenne.

Mondjuk meglehetős részletességgel írhatnék arról, hogy teljesen felegyenesedve szoktam mászkálni (erect bipedal mode), de arra mindenki azt mondaná, hogy "Na és?"

Politikai blogot meg nem indítok, mert azért kivégeznének a femarxisták. Pedig olyan témákban tudnék írni dolgokról...

Azért lehet, hogy egy két alap dolgot leírok az utóbbiról.

Ha meg valami érdekel, akkor kérdezhetsz. Ha hosszan akarok válaszolni, írok egy postot.

MelodySweet 2017.06.13. 13:57:56

Szia,

Értem... De nem értek egyet.

"teljesen felegyenesedve szoktam mászkálni"

Nem tudhatod mit reagálnának amíg nem próbáltad.
Biztos van akit ez lenyűgöz :)

A politikai bloggal kapcsolatban pedig szívesen csinálnád és értesz is hozzá... Nyilván nem fog mindenkinek tetszeni (én itt mondanám hogy "Na és?") Csak el kell kezdeni aztán megy minden magától és még mindig eldöntheted hogy szereted-e csinálni.

Hogy ne lenne ami érdekel? Tele vagyok butuska kérdésekkel... Csak úgy érzem hogy túl indiszkrétek, amiket az ember csak a barátainak tesz fel. Például érdekel a lány akiről írtál, számomra nem derül ki hogy ő is multi volt-e illetve hogy mi történt... Meg még egy csomó minden de ezekre természetesen nem várok választ.

Így inkább beérem ha valami "érdekes" eszedbe jut. :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.06.13. 20:50:24

@MelodySweet: Mindenki teljesen felegyenesedve szokott mászkálni. Legalábbis én még nem láttam olyat, hogy ember úgy ment volna, mint egy majom...

Azt tudom, hogy nem tetszene mindenkinek, és az érthető is. Az a baj, hogy simán feljelentenének, vagy beperelnének (vagy mindkettő egyszerre) ha valakinek nagyon nem tetszene valami.

Most láttam a Mummy-t, és azzal kapcsolatban észrevettem néhány érdekes dolgot magamon. Lehet, hogy majd nemsokára írok róla egy postot. Van benne Dr. Jekyll és természetesen enyhén gonosz. Mr Hyde meg nagyon az. Lassan már teljesen megszokott lesz, hogy egy filmen mindig, minden multi gonosz. :D

MelodySweet 2017.06.13. 21:03:22

@King of Shadows:

Nem az volt a lényege hogy ki hogy járkál butus:D

Azt hittem szólás szabadság van... O.o
Ráadásul névtelenségben csak nem perelgetnek. Ahh vagy Te olyan "nagyonodamondós-polgárpukkasztósat" szeretnél?:)

Én is meg szeretném nézni, jó volt?:)
Halkan megjegyezném hogy megint nem értek egyet vagy legalább is nem teljesen. Manapság divatos a negatív figurákat jobban bemutatni, érdekesebbé, szerethetővé tenni (Loki, Demona stb.) Mivel is lehetne érdekesebbé és bonyolultabbá tenni egy szereplőt mint azzal hogy multi.
Főleg ha vívódik és esetleg együtt tudunk érezni vele, ha egy lebutult oktalan gonoszunk van nem is kötne le senkit.

Szerintem... de csak halkan jegyeztem meg :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.06.14. 09:16:11

@MelodySweet: " Azt hittem szólás szabadság van... O.o"

Az SJW-knél nincs. Az amcsiknál már össze is verik az elhajlókat, a diverzánsokat, és a "nácikat"...

Nekem tetszett, de a kritikusok utálják. Dr. Jekyll csak epizódszereplő benne, szerintem inkább csak azért van ott, hogy legyen még egy akciójelenet.

Engem nem is maga a film köt le annyira. Majd posztban leírom, hogy mi, ha meg tudom fogalmazni. Kicsit bonyolult...

MelodySweet 2017.06.14. 16:32:13

@King of Shadows:

Na látod én nem értek a politikához(szégyen és gyalázat), nem azért mert nem érdekel, hanem mert túl jóhiszemű vagyok és túl sok energiával jár utánanézni hogy kinek vannak tettek a szavai mögött, ki mit miért csinál... Független hírforrások se nagyon vannak(Miért is lennének?), úgy kell össze ollózni az információkat. Tehát az már csak hab a tortán hogy fogalmam sincs kit miért köveznek meg :c

Utálják a kritikusok? :D Tudod mi érdekelne? Ez is vígjátékszerű mint a többi vagy inkább nem is tudom a horror azért erős kifejezés. Inkább misztikus. A bemutatójából nem jött le. :)

Már nem először olvasom hogy Téged nem a fő cselekményszál vagy a főszereplő köt le hanem valami teljesen más. Még a végén kiderül hogy a kritikusoknak van igaza és Te valami teljesen más szemszögből nézed a dolgokat :P
Rendben, megbeszéltük! Hagyok egy kis időt amíg nem zaklatlak, hogy megírd a posztod. Ne kapkodd el, legyen jóóó hosszú (amit aztán nem olvasok el mert még nem láttam a filmet). :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.06.14. 21:39:27

@MelodySweet: Sithis általában ki tudja következtetni, hogy mások mit, miét csinálnak. Meg őt érdekli is az ilyesmi.

Ez egyértelműen nem vígjáték. Vannak benne (számomra) nagyon vicces részek, de általában komoly marad. Pontosabban az első harmadát (részben) elhülyéskedik, aztán gyorsan komolyodni kezd a hangvétel.

MelodySweet 2017.06.14. 22:05:40

@King of Shadows:

Igen, ezért is magyarázkodtam hogy Sithis ne könyveljen el buta libának. :D

Alig várom hogy lássam! :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.06.15. 13:49:13

@MelodySweet: Sithis azt mondja, hogy nem könyvelő... :D

MelodySweet 2017.06.15. 15:15:49

@King of Shadows:
Na ezen most nagyon jót nevettem :D
süti beállítások módosítása