Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

Milyen karakterekkel tudok azonosulni? 1

2014. november 03. 09:00 - King of Shadows

   Mivel épp senki sem kérdez semmit (és most, kivételesen nem írok kib@szott jó könyveket a modern, magyar baloldalról), bedobom ezt a témát, aztán meglátjuk milyen lesz a fogadtatása. Akkor térjünk is a tárgyra:
   Úgy vettem észre, az - bizonyos értelemben, és bizonyos mértékig - jelzi az egyén személyiségét, hogy olvasás, filmnézés, etc. közben melyik karakterrel tud együtt érezni, kivel azonosítja magát, vagyis kivel érez hasonlóságot. Nem mellesleg ez egy fontos szempont a néző, olvasó, ilyesmi érdeklődésének fenntartásában is, mert ha nem tud olyan karaktert választani magának akivel "törődhet", viszonylag hamar érdektelenné is válik számára az egész történet. Vannak olyanok, akik így is végignézik, vagy olvassák, ha már elkezdték, de azt már fárasztónak élik meg, és csak egyfajta elhatározásból csinálják. Vagyis "méltóképp" akarják befejezni azt, amit elkezdtek. (Ugyanez jelen van a politikában is, egyébként. Ott is kell egy olyan párt, vagy személy a választónak, akivel azonosságot tud érezni, és egyet is tud érteni vele. Ha ez nincs, elveszíti az érdeklődését a politika iránt, és kialakul az apátia. És King mellébeszél. Már megint...) Értem, vissza az eredeti témára!

   Egyébként erre az azonosulásra egy, két korábbi példát már lehetett látni a blogon. Könyveknél viszont a Mule-t (Öszvér) tudnám kiemelni - így, hirtelen - Asimov Foundation (Alapítvány) szériájából. Egészen pontosan Isaac Asimov: Foundation and Empire (Alapítvány és Birodalom) és Second Foundation (Második Alapítvány) című művében szerepel. Egészen pontosan az előbbi második: The Mule (Az Öszvér), és az utóbbi első fejezetében. (Ilyen szinten még nekem se megy a politikai mellébeszélés művészete. Csak mondom...)

   Egy rövid Google kereséssel utána lehet nézni, de ide is leírom a lényeget. Az öszvér mutáns, ami elsősorban a mentális képességeiben nyilvánul meg. Ugyanis képes érzékelni és kontrollálni mások érzelmeit, amit messzemenőkig hasznosítani is tud. Na, ilyesmi érzelmi kontroll képességem nekem is van - természetesen nem vagyok telepata, vagyis az enyém nem olyan erős - és használni is tudnám, ha akarnám (Volsungnak és nekem ez sokkal erősebb. Nevezhetjük akár magas empatikus készségnek is, bár az ő esetében az "empátia" szó meglehetősen ... pontatlan lenne. És politikailag inkorrekt is.) Végső soron ő is manipulál, mint én, csak ő egy Sci-Fi keretein belül teszi ezt, amibe nagyon is beleférnek a felerősített képességek. Végül is, minden könyv - bizonyos mértékig - a valóságra épül, tehát - így, vagy úgy - kapcsolódik is ahhoz. (Kivéve az, amiből "bizonyos" politikai pártok készítik a programjaikat. Azokat én írom, a modern, magyar ...)
   Neki is nehéz gyerekkora volt - mint nekem - ami Volsung-szerű reakciókat vált ki belőle. Többször is hangoztatja, hogy mások védjék meg magukat ellene - ha tudják - ha már őt sem védte meg senki annak idején. Ez utóbbi vezet, ahhoz, hogy szembekerül a Második Alapítvánnyal, amivel kölcsönösen sakkban tartják egymást. (Legalábbis látszólag. Az Öszvér keresi őket, nekik meg beépített embereik vannak nála. Ha jobban meggondolja az olvasó, mi pontosan ugyanezt a ... politikai szerepet töltjük be Volsung mellett. Ahogy a szocik és társaik meg...)
   A kinézete is hasonlít az enyémre, és nála is az volt a bajok egyik fő oka. Ezt nem fogom részletesen fejtegetni, de könnyen utána lehet olvasni. Akár ki is lehet venni, vagy le is lehet tölteni - én is ez utóbbit csináltam - a könyvet, amit nagyon tudok ajánlani mindenkinek, aki szereti az összetett történeteket.
   És ő sem ok nélkül vette fel a nevét, ahogy én sem. Gondolom azt mindenki sejti, hogy az enyém mire utal.

   Most látom, hogy egészen kreatívan is ki tudom fejezni magam. Csak nem tudom, hogy tud-e követni valaki.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr766859885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GDamned 2014.11.10. 16:55:54

Szia/tok! :)
Szeretnék gratulálni a bloghoz. Jó olvasni és látni, hogy vannak olyanok, akik megmutatják, hogy milyen multinak lenni. Igazából nehéz megfogalmaznom, de úgy érzem minden alterben van szerethető és elfogadható.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.11.10. 21:26:35

@GDamned: Szia! Köszi! :)

Igen, általában nem szoktuk hangoztatni. :| Én sem teszem úgy, hogy beazonosítható vagyok. :)

GDamned 2014.11.10. 21:32:12

10@King of Shadows: Jajj :D Úgy örülök a reagálásnak. :) 10 percenként frissítettem, hátha jön a válasz x) Gondoltam írok majd privátot, ha nem terhellek vele :D

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.11.11. 13:58:41

@GDamned: Bocsi, csak sok mindennel el vagyok foglalva. :)

Privátot írhatsz, ha akarsz, csak addig nem nagyon foglalkozom ilyesmivel, amíg a netadó itt lóg a fejem fölött. :( De - elvileg - a jövő héten már eltörlik. :)

GDamned 2014.11.12. 20:57:56

@King of Shadows: Megírtam a privátot. :) Megkaptad? Sajnos nem látom, mert még nem értek ehhez x) Most regisztráltam. Na megyek mielőtt még kitörök és írok egy 120 oldalas kommentet, hogy miért gyűlölöm ezt meg azt x"D

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.11.13. 16:25:04

@GDamned: Aha, már tegnap, vagy mikor. :) Csak nagyon el vagyok foglalva. :)

barbylove 2014.11.24. 14:42:38

@King of Shadows: Szia King! :)

Mi a helyzet nálad? Hogy vagy(tok)? :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.11.25. 16:31:26

@barbylove: Szia! :)

El vagyok foglalva ezzel-azzal. :)

Kistündérke 2014.12.24. 14:11:09

Szia King!

Nagyon Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet!! :)

Jól el vagyok tűnve egy ideje... Sajnos nagyon sok a dolgom :/

Hogy vagy?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.12.31. 16:39:29

@Kistündérke: Szia! :)

Neked is boldog karácsonyt! :)

El vagyok foglalva. Egy kicsit ... :S

Kistündérke 2015.01.01. 13:09:51

Szia! :)

Köszönöm! :)

Sajnos én is jól el vagyok foglalva mostanság.. :S Kitartást!!
süti beállítások módosítása