Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

Shire tanácsai, második rész

2012. április 21. 09:00 - King of Shadows

   Ez a második része a Shire tanácsairól szóló posztsorozatnak, aminek az előző része itt olvasható. Továbbra is az idegesítő kérdésekről lesz szó (Nem egyszerű ám bevezetőt írni...).

   "Tehát ... hány éves vagy?
Azon kívül, hogy az öregedés sokunk számára érzékeny téma - igen, úgy gondoljuk, túl öregek vagyunk *nevet* - kellemetlen érzéseket is kelthet. Nem mindenki tudja, hogy mennyi idős, és azt talán meg tudják mondani, hogy gyerekek, tinédzserek, vagy felnőttek-e, de a pontos életkoruk olyasmi, amit nehezen tudnának meghatározni. Meg aztán vannak olyanok is, akiknek nem statikus az életkora (Érdekes, hogy néhány poszttal korábban én is erre a meghatározásra jutottam a korral kapcsolatban, pedig akkor még nem is olvastam Shire oldalát. Ebből is látszik hogy a multik sokszor hasonlóan gondolkodnak.) , ez az úgynevezett korcsúszás, és azt jelenti, hogy egy személynek bármikor megváltozhat az életkora. Megkérdezheted Tryalltól, hogy mennyi idős, és egyik nap azt fogja mondani, hogy 15 éves, pár nap múlva viszont azt, hogy 19. Nem hazudik és nincs is megzavarodva, csak nincs statikus életkora. Igazából ez a kérdés nem nagy gond, csak stresszt kelthet bennük, és hülyének érezhetik magukat, amikor nem tudják megválaszolni azt, ami elsőre egy egyszerű kérdésnek tűnt."

   Ez pontosan vonatkozik rám (és az egész rendszerre) is. Nálunk sem okoz gondot az, hogy valaki megkérdezi egy alter korát, csak nem igazán tudunk válaszolni rá, egész egyszerűen azért, mert nem tartjuk nyilván. Azt természetesen mi is meg tudjuk mondani, hogy mindegyikünk felnőtt, szóval ezzel nem lehet gond. A pontos életkort tekintve én a test korához igazítom az enyémet (Ez olyasmi, mint egy deviza árfolyamának egy másikéhoz rögzítése.) - Így praktikus, ugyanis ha megkérdezik, mindenki automatikusan a saját korát vágja rá válaszként. A többiek meg oda tudnak figyelni erre, ha valaki tőlük kérdezne ilyet. - a többieknek meg saját kora van, de egyikük sem határozza meg pontosan (Shadowot kivéve, de az nem számít). Azt sem tudjuk pontosan, hogy "ki jött létre előbb", ha már itt tartunk, a "generációs szinteket", viszont igen, nagyon is. Ez utóbbival kapcsolatban általános szabály, hogy a második generációs alterek erősebbek a harmadik generációsaknál. Azt hiszem tényleg írnom kéne valamikor erről a kor témáról...

   "Hányan vagytok?
Őszintén szólva sosem értettem, miért ennyire fontosak a számok. Igazából mit számít, hogy 3, vagy 3 000 (... és kecskével, vagy kecske nélkül)? Még inkább multik lennénk, ha 3 000 lenne, vagy kevésbé lennénk bekattanva, ha csak hárman vagyunk? A számok változnak, az a mennyiség, amennyiről ennek az útnak a kezdetén tudtunk teljesen más, mint ahányan most vagyunk. Igazából nem is számít mondjuk, mert az csak egy szám."

   Nálunk ez nem egészen így van, nekünk nagyon is számít a mennyiség. Feltételezem, hogy ez is a két rendszer különbözősége miatt van így. Náluk nincs központi kontroll, ezért olyan sincs, aki nyilvántartaná a rendszer összes tagját, de ez nem is feltétlenül baj. Ha a közösség működőképes tud maradni, és nekik így jó, akkor természetesen csinálhatják így is (máshol azt írja, hogy ők is próbáltak centralizált rendszert létrehozni de az rosszul működött...). Mellesleg én úgy gondolom, a külsősök szeretnék tudni, hogy mire számíthatnak, van-e a háttérben olyan alter is, akiről nem tudnak semmit, azon kívül, hogy létezik. Ez továbbra sem zárja ki azt, hogy új alterek jöhetnek létre, de azt mi sem tudjuk előre meghatározni, hogy mikor akarjuk bővíteni a rendszert. Ráadásul ez utóbbit meg lehet oldani a beleegyezésem nélkül is - végül is - még csak tudnom sem kell róla.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr154460074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerb 2012.04.21. 12:10:16

Én nem érzem ezeket a kérdéseket ennyire cikinek a következő dolog miatt. A te esetedben ugye vannak helyzetek, amikor egyértelmű, hogy bemutatkozol. (akkor is, ha esetleg nem (csak) te vagy éppen jelen.) Ezzel te tudatosítod valakiben, hogy mi a neved. Innentől kezdve ő téged így fog hívni, eszébe sem jut megkérdezni két nap múlva, hogy hogy hívnak. (ha időnként esetleg nem érti a reakcióidat, viselkedésedet, legfeljebb elkönyvel fura fickónak) Ha valakiben viszont felmerül, hogy akit lát, vagy akivel éppen kommunikál az nem te vagy, feltételezi azt, hogy tud az állapotodról. Biztosat tudni pedig csak egy módon lehet, mégpedig úgy, hogy te magad mondod el. (a sejtések általában nem nyilvánulnak meg direkt kérdésekben) Ebből következik, ha te valakinek ezt elmondod, az egyfajta bizalom a részedről. Innentől kezdve pedig természetes, hogy minél többet szeretnénk tudni rólad, rólatok, mert ez jelentősen megkönnyíti a veletek való kapcsolattartást. Az más kérdés, hogy természetesen azt mindenképpen illik tiszteletben tartani, ha valamiről nem akartok nyilatkozni. Ez egyébként ránk is igaz, ha valamiről nem akarok beszélni, arról utálom, ha faggatni próbálnak. Amúgy ez a "nincs központi kontroll" elég veszélyesnek tűnik, és igazából el se tudom képzelni, hogy hogyan működhet valami enélkül.

pink ninja 2012.04.21. 18:02:23

hehe, az idegesítő kérdések közül, azért ellőttem én is párat :)
de úgy vettem észre nem vetted zokon :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2012.04.21. 19:17:09

@szerb: Igen, mert a szerző amcsi, náluk sokkal ismertebb ez az egész, mint Magyarországon, és ott sokkal többen is tudják valakiről, hogy multi.

A lefordított szöveget Shire írta, szóval azt nem tudom pontosan, hogy mire gondolt, csak sejtem. Feltételezem hogy azokról írta, akik tudják, hogy miről van szó. A "névkérés" engem csak akkor zavar, ha nem megfelelő helyen, vagy időben történik - gondolom őt is - de szerintem ez teljesen érthető.

Szerintem egyáltalán nem veszélyes, és - végső soron - ugyanolyan, mint a tömegközlekedés. Ott sem parancsolhatsz az utastársaidnak - és ők sem neked - de mindegyikőtök tudja, hogy mit lehet, és mit nem. Legalábbis optimális esetben...

@pillangod: Nem, egyáltalán nem. :) Engem csak akkor zavar az ilyesmi, ha valaki már szándékosan csinálja, annak ellenére is, hogy tudja miért nem kéne... :)

szerb 2012.04.21. 20:06:01

@King of Shadows: Nos... Arra a következtetésre jutottam, hogy nagy mázlim van, hogy egyedül vagyok, még akkor is, ha minden nyavalyával nekem kell foglalkoznom... :)
Ezek szerint abban megegyezhetünk, hogy önmagában nem is a kérdésekkel van a baj, hanem azzal, ha nem megfelelő körülmények között kerül elő, illetve, ha nem vesszük tudomásul, hogy arra nem szeretnél válaszolni.
Na, persze, mint a tömegközlekedés, csakhogy nem visszük haza az utastársunkat, optimális esetben... :D Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy más egy átmeneti állapotot, és más egy állandósult helyzetet kezelni ebben a formában. Továbbra sem tudom elképzelni, hogy egy ilyen rendszer működképes lehet egyfajta hierarchikus irányítás nélkül.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2012.04.21. 22:16:15

@szerb: Igen. Az önmagában nem zavar ha kérdeznek - épp ellenkezőleg: azt kifejezetten szeretem - az viszont igen, ha rosszkor, vagy rossz helyen. :)

Azért hoztam fel azt példának, mert ott is képes az utazóközösség szabályozni önmagát (legalábbis jó esetben). :)

Nála ilyen a rendszer: thosethatwalk.com/system.html

A test van legfelül, és a renitens alterek ("Outlanders" és "The Fearedful" pedig leghátul. Őket nem engedik előre, mert nem tartják be a közösen megalkotott szabályokat. Tehát a "bázisdemokrácia" náluk is csak azokkal működik, akikkel az megvalósítható. :)

Azt is írják, hogy "éles helyzetben" a "Guardian" és a "Censor" meghatározhatja, hogy ki irányíthat, és ki nem. De fokozatosan áttolódik a jogkörük a közösségre...

krellera 2012.04.27. 18:36:18

Amikor a blogot indítottad ezzel a nem hétköznapi témával kapcsolatban, nyilván bekalkuláltad, hogy meg fognak rohamozni a kérdések. Az ember ezt ösztönösen érzi, ezért zúdulnak itt rád, mert, hogy szeretsz válaszolni rájuk. És mint kiderült, ez így is van. Természetesen nem a direktbe provokatív, hanem a normális kereteken és határokon belül feltett kérdésekre.
Hááát, azért tettem föl én is egy-két idegesítőt.. /És még bizonyára fogok is:)/
És, ha megengeded, kérdezhetek még egyet?:))
Pl.: ha King nagyon mérges, azonnal váltás történik, avagy King simán lehet nagyon mérges?:)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2012.04.28. 11:43:25

@krellera: Igen, azért is írtam, hogy engem nem zavarnak a kérdések, legalábbis írásban nem. Élőben már bizonyos kérdések, bizonyos helyzetekben igen. :)

Nem tudok mérges lenni, mert az hiányzik belőlem. Általában, ha van érzelemspecifikus alter, akkor a megfelelő külső inger elő is hozza. Ha más alterek is képesek az adott érzelemre, akkor nem feltétlenül lesz váltás. Ugyanez vonatkozik a képességekre is... :)
süti beállítások módosítása