Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

A külvilág felé így jelenik meg a többszörös személyiség

2012. április 19. 09:00 - King of Shadows

   Mint azt korábban már írtam, minden multi a lehetőségeihez mérten igyekszik elvegyülni a többségiek között, több kevesebb (általában több...) sikerrel. Ennek kivitelezése egyénenként - pontosabban rendszerenként - eltérő lehet, először a korlátolt lehetőségek, később pedig a választott módszer miatt. Mivel a multik eredetileg nem tudják tudatosan szabályozni, hogy mikor, ki irányítsa a testet, az egyetlen elérhető megoldás az, hogy minden alter igyekszik többé kevésbé kerülni a feltűnést. Később, a rendszer kialakulásával ez természetesen megváltozik.

   Az általunk választott szisztéma az erős központosításra épül (tulajdonképpen ez az egyik leginkább centralizált rendszertípus), emiatt a legtöbbször én vagyok a host, azaz én irányítom a testet, a többiek pedig rajtam keresztül érintkeznek a külvilággal. Így tényleges váltásra csak akkor van szükség, ha valamilyen specifikus feladat adódik, amihez én már kevés vagyok, vagy valamilyen tulajdonságom akadályozná annak végrehajtását - például Worknek sokkal jobb a monotonitástűrése, mint nekem, és bizonyos alterek jobban bírják a fizikai igénybevételt, mint én - . Mivel önálló személy vagyok, eldönthetem, hogy mikor adom át az irányítást, és kinek, azaz bármikor felkérhetek egy altert, hogy vegye át a testet, vagy épp megtagadhatom az átadását, ha valamelyikük elő akarna jönni. Ugyanakkor az Internal Self Helper (ISH. - vagyis én) is eldöntheti ezt, de végső soron ő is a külső képviselőnek engedelmeskedik. Ez a metódus enyhén "orr nehéz" lehet, bizonyos esetekben.

   Hasonló megoldás a miénkhez, amikor a domináns host ténylegesen is csak reprezentatív feladatkört lát el, mint például Shire rendszerében (Ez leginkább a parlamentáris államigazgatásra hasonlít és nagy vonalakban úgy is működik.). Ebben az esetben a domináns host - náluk Image Protektornak hívják - egy nagyon egyszerű alter, akinek nincs is önálló személyisége (erről miért Dr Plagi bá jutott eszembe?), és az egyetlen feladata az, hogy egységes megjelenést biztosítson a külvilág felé, kiigazítsa az alterek közti eltéréseket, és összehangolja a rendszer megjelenését. Abba viszont egyáltalán nincs beleszólása, hogy mikor, melyik alter jöhet elő, és ugyanígy a belső viszonyokat tekintve is teljesen súlytalan.
   Ide sorolható még az is, amikor a külső képviselő önálló személyiséggel rendelkezik, ugyanakkor nem elég erős hozzá, hogy fenntartsa a kontrollt (és nem is rendelkezik utasítási jogkörrel a többiekkel szemben). Ebben az esetben is az ISH belülről szabályozza a váltást, vagy ha az nincs, akkor a többiek, közösen.

   Az utolsó mondat átvezet minket a decentralizált változathoz, aminél nincs domináns host. Ilyenkor a rendszer a háttérben dönti el, hogy ki irányítsa a testet, és az alterek egy közösen - és gyakran csak nagy vonalakban - kialakított személyiséget igyekeznek megformázni (több, kevesebb sikerrel). Ez a legrugalmasabb rendszertípus, ennélfogva ennek a legrövidebb a reakcióideje, viszont ez sokkal instabilabb is a többinél.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr394459088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerb 2012.04.19. 21:06:04

"Ez a metódus enyhén "orr nehéz" lehet, bizonyos esetekben."
Érdekelne, hogy milyen esetekben....
Amúgy meg, elolvasva totál vegyes érzéseim vannak... Egyrészt mennyire egyszerűnek tűnik, hogy valaki mindig "kéznél van", akire rá lehet testálni az éppen aktuális feladatot, másrészt viszont ijesztő, hogy esetleg egy (számunkra)apró dolog megoldása mekkora "szervezőmunkát" igényel. Ha jól értem, nálad (nálatok) nincs Image Protektor, te vagy az, aki a külvilággal érintkezik. A külvilággal kapcsolatos dolgokban minden esetben te döntesz? Az előfordulhat, hogy ezzel kapcsolatban nem egységes a rendszer?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2012.04.20. 04:03:10

@szerb: Akkor, ha a domináns alter valamit jónak gondol, ami nem az, viszont nem nagyon lehet őt megkerülni, tehát a hibás döntéseit is rákényszerítheti az egész rendszerre (Ezt valaki mondja már meg a Viktornak is, mert miatta orrnehéz a gyorsnaszád... - Sithis).

Az Image Protektor végül is ugyanazt csinálja, amit én, csak sokkal korlátozottabb jogkörrel rendelkezik (ez nagyjából olyan, mint a parlamentáris és az elnöki rendszer közti különbség - Sithis).

Nyugalmi helyzetben én és Sithis (de a végső szó az övé - Sithis). Ha olyasmi feladat adódik, amihez egy alter kell, akkor magától előjön, ha nem fogom vissza, illetve nem is tudom visszafogni ha előprovokálják. Az meg más lapra tartozik, hogy utólag tudok korrigálni. :)

(Elő, de éles helyzetben nincs idő teszetoszáskodni. Ha meg épp "üresjárat" van, ráérünk megoldani. - Sithis)
süti beállítások módosítása