Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

Az introvertáltak érzik, hogy másvalaki is introvertált?

2017. szeptember 04. 09:00 - King of Shadows

   Már régebben észrevettem, hogy introvertáltként (a továbbiakban csak intro) általában kedvelem az introkat, akkor is ha (még) nem is ismerem őket. És ugyanígy nem bírom az extrovertáltakat (a továbbiakban csak extro), mert rossz dolgokra számítok tőlük. Például jellemzően sokat fecsegnek a semmiről, arrogánsak, előbb mozdulnak és csak utána néznek körül, konfrontatívak, stb. Persze az első benyomás később változhat, és utána már nincs bajom egy extroval - feltéve, hogy nem tipikusan olyan az illető, mint a fajtája - de ez nem változtat azon, hogy az introk nagy előnnyel indulnak nálam. Azt sem egészen értem, hogy a nőket miért tudom olyan pontosan elhelyezni az intro-extro skálán, ha a férfiakkal viszont nem tudom ugyanezt megcsinálni. (Ugyanakkor introvertált nőktől tudom, hogy ők viszont "fordítva" vannak ezzel: rólam körülbelül azonnal feltételezik, hogy intro vagyok, más nőket viszont nem tudnak így bekategorizálni.) És ez még színésznőkre is működik, akkor is ha csak szerepben látom őket!

   Például Sofia Boutella, Julie McNiven, Kristen Hager, és Cindy Sampson kinézetre nem hasonlít egymásra mégis kedvelem őket. Annyi közös van bennük, hogy mindegyik introvertált, és egészen biztos vagyok benne, hogy ezért érzékelem őket pozitívnak. Jennifer Lawrence és Charlize Theron viszont extro (ambi?), ezért nem bírom őket. Úgy általában is valahogy idegesítőek, a hangjuk se kellemes és még csúnya is mind a kettő. Azt viszont egy kicsit meglepőnek találom, hogy az intro nőknek hasonló ellenérzéseik vannak az extro férfiakkal kapcsolatban. Vagyis negatív tulajdonságokat feltételezünk az olyan extrokról, akiket nem ismerünk. (Feltételezem ez nem is annyira meglepő, ha azt nézzük, hogy az extrok opresszálnak minket.).
   Ha már színészetről van szó: feltűnt nekem, hogy az introk gravitálnak az ilyesmi felé, ami valahol azért érthető is. Az introk fegyelmezettebbek, mint az extrok (jobban tudnak koncentrálni), szeretik ha utasítják őket (jól "rendezhetőek"), szeretnek saját magukkal foglalkozni (könnyen beleélik magukat a szerepükbe) és érzelmileg kontrolláltabbak (jobban ki tudják fejezni magukat egy szerepben).

   Egyébként az introk kevesebbet is keresnek, mint az extrok - Kivéve, ha minimálbérről, vagy egyéb meghatározott fizetésről van szó. Mert akkor nincs bértárgyalás sem. - mert általában konfliktuskerülőbbek és kompromisszumkészebbek. Ugyanakkor az introkat ritkábban is léptetik elő, mert kevésbé szociálisak, ezért nehezebb észrevenni őket. - Nem mintha akarnák az előléptetést, mert egy intro jellemzően szereti, ha irányítják. Utálnak döntéseket hozni, ezért jobban érzik magukat, ha meghatározott feladatokat kell végrehajtaniuk. -

   Azt is érdekesnek találom, hogy introvertáltként alapból szubmissziv vagyok, ahogy más introk is azok. Ez lehet az oka annak, hogy a legtöbb intro szereti ha meghatározott feladatokat kap valakitől, amiket végre tud hajtani. - Meg az, hogy introként hajlamos vagyok mindent túlgondolni. - Gondolom ez lehet az oka annak, hogy az introk gyakran egy extrot választanak maguk mellé legjobb barátnak, vagy barátnőnek, aki segít nekik dönteni bizonyos kérdésekben, és arra is rá tudja venni őket, hogy csináljanak valamit az ügy érdekében. Lehet, ezért nem is tudom megérteni, hogy a sztereotípia szerinti férfiaknak miért unalmas a boltokban nézelődés, míg a nők állítólag szívesen foglalkoznak ilyesmivel. Én is szívesen nézelődök és válogatok, csak én a neten csinálom ezt. - Aztán nem veszek semmit, mert nincs rá pénzem, de nézelődni azért jól esik. - Egyébként akkor is ugyanígy nézelődök, ha élelmiszert akarok venni, és azt is szívesen csinálom.

   Csak most vettem észre, hogy milyen messzire kerültünk az eredeti témától! Na mindegy! Akkor összegezve: az a bajom az extrokal, hogy:

  • Úgy általában elnyomnak minket
  • Impulzívak
  • Agresszívak
  • Nem hallgatnak végig
  • Arrogánsak
  • Állandóan dumálnak
  • Előbb csinálnak valamit, aztán gondolkoznak

   A fentiek személyiségjegyekre vonatkoznak, amik nemtől függetlenek. Vagyis az extro nők gondolatmenet - és ebből következően viselkedés - szempontjából majdnem ugyanolyanok, mint az extro férfiak. Annyi különbség van köztük, hogy a nemi szerepeik szerint igyekeznek igazítani a személyiségükön, amennyire tudnak. De az esetek nagy részében ez nem megy nekik, mert az extro az csak extro tud lenni. Úgy vettem észre, ez az intro nők szerint is így van, ezért alapból nem kedvelik az extro férfiakat.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr4612800308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IntroVerb 2017.09.09. 13:18:47

Írtam Neked privátot, kérlek nézd meg!

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2017.09.11. 13:48:48

én intro vagyok,de nem szeretem a többi i9ntrót,idegesítenek

CymaronCreel 2017.09.28. 14:43:09

Egy pár hónapja találkoztam azzal, hogy van egyáltalán ilyen, hogy intro. Ez így nem fogalmazódott meg bennem, hogy az introkat jobban kedvelem, inkább csak annyi, hogy ránézésre meg tudom az esetek nagy %-ban mondani, hogy kivel lesz gond. Az introk viszont egy idő után engem is idegesítenek, szóval elég kevés emberrel jövök ki :)

Dralea 2018.10.30. 16:39:46

Szia!

Időnként fellesek, hogy nem írtál -e új posztot :) Gondolom, hogy el vagy foglalva, de remélem azért nem hagytál végleg fel ezzel a bloggal :) Én nagyon kíváncsi lennék még az írásaidra :)

Dianne 2019.02.26. 17:34:32

Szia! Írtam privátban, ha látod, kérlek nézd meg..

Nevra 2020.05.02. 00:08:19

Szia! Én is írtam privátban, remélem, megkaptad az üzenetet, mert nem tudom, hogy működik ezen a felületen. :D
süti beállítások módosítása