Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Disszociatív identitás

Milyen multiplex személyiséggel létezni?

Milyen hatással van a magány egy multira?

2013. augusztus 13. 09:00 - King of Shadows

   Ebben a posztban csak személyes élményről írok, szóval egyáltalán nem biztos, hogy ez bármelyik más multinál is így van.

   Lassan egy éve nem beszélgettem - Hosszabban. A rövidebb üzenetváltásokat nem számolom ide. - senkivel sem a neten - élőben még hosszabb ideje - és egyáltalán nem is hiányzik. Így, utólag úgy veszem észre, hogy régebben is csak azért mentem többségiek közé, mert a körülmények kényszerítettek rá, és akkor is nagyjából ugyanúgy töltöttem el velük az időt, mint most. Csak a miheztartás végett: ez nem teljes elzárkózást jelent - például a közértbe most is rendszeresen mászkálok - de gyakorlatilag nem érintkezek senkivel. Legalábbis én, a magam részéről a "Jó'nap'! Kösz'! Visz'lát!" hárommondatos kommunikációt nem tartom komoly beszélgetésnek.

 

   Ugyanakkor azt is észrevettem, hogy továbbra is teljesen be tudok illeszkedni - a magam régi módján - ha akarok, vagyis senkinek sem tűnik fel, hogy milyen régóta nem tartok fenn közelebbi kapcsolatokat. Most vagy a többségiek ennyire ignoránsak, vagy a multi alkalmazkodóképességem képes sokkal többre, mint amit idáig feltételeztem róla. Igaz, ha a másik oldalról nézzük, töltöttem már el hosszabb időszakokat különböző közösségekben - jártam iskolába, you know - ahol kevés kivételtől eltekintve senki sem tudott rólam semmit, tehát most is csak az történik, ami eddig, csak ezúttal kevésbé feltűnően. Akkor sem éreztem semmilyen kötődést másokhoz - ők egy teljesen más világ voltak, és most is azok - és most sem érzek. Érdekes ugyanakkor, hogy más multikkal szemben ez egyáltalán nem így van. Velük ugyanolyan empatikus tudok lenni, mint a többségiek egymással. Illetve még inkább, mivel az utóbbiak kegyetlenül áttaposnak egymáson.

   Közben Shadow viselkedése is lényegesen megváltozott. Most a leginkább "fél" az idegen többségiektől, olyan értelemben, ahogy a vadállatok is "félnek" az embertől, és egymástól is. - Tehát igyekeznek elkerülni őket, és elvárják, hogy a másik is ugyanezt tegye. Ez a jelen esetben azt jelenti, hogy nem kezdeményez kommunikációt, hacsak nincs rá nagyon komoly oka. Ugyan nem zárkózik el tőle teljes mértékben - ha belekényszerítik - de akkor is igyekszik a lehető legrövidebbre korlátozni az időtartamát, aztán "elmenekülni". (Ez a "fight or flight response", aminek általános tünetei automatikusan megjelennek, ha Shadow valamennyire hozzáfér a test irányításához. Ugyanez itt, és itt is.) Ez természetesen csak élőben érvényes, a neten egyáltalán nem zavar - (Honnan tudod, hogy mit éreznek az állatok, ha ember van a közelükben? Lementél az állatkertbe, és megkérdeztél egy oroszlánt? Vagy a Parlamentbe? Ott van például majom, ökör, hiéna, keselyű, görény, sakál...) (Kajmán...) "Persze" ez csak a tetteire vonatkozik, szóban továbbra is ugyanúgy gyűlöli őket, ahogy eddig. (Erre mondják az angolok, hogy "paper tiger".) Ráadásul sokkal együttműködőbb is lett (Litván. Észt?) - azt hiszem ezen a poszton is tisztán látszik, hogy nem löktem félre - például még egy fogamat kihúzattam pár napja, és most tényleg nem éreztem semmit az egészből, ahogy a helye sem fáj, azóta sem.

   Úgy vettem észre, hogy a többségieknek fontos a társaság, és ők nem bírnák ki ennyi ideig, ennyire elszigetelten, azt viszont nem tudom pontosan, hogy ugyanez miért vált ki belőlem teljesen ellentétes reakciót. Talán sosem szoktam meg, hogy lenne társaságom, és így nem is tud hiányozni. Vagy Shadow hatása egyre erősebben érződik, és már kezdem megszokni, ezért nem is tűnik fel. (Ahhoz képest, hogy úgy érezted, nem tudsz miről írni, ez elég ... hosszúra sikeredett. Miért is nem írtál még qrvajó könyveket a ...?) - Végül is, azt mondják, csak az első lépés nehéz. (Feltételezem, azok mondják ezt, akik legurultak a lépcsőn...)

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://disszociatividentitaszavar.blog.hu/api/trackback/id/tr45459590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AngelOfDarkness 2013.08.29. 04:15:19

Na ez volt az poszt, amit elsőnek megtaláltam és elsőnek olvastam el :D

Elég különc többségi lehetek, mert a magány engem sem érint különösebben. Vannak barátaim, velük szeretek találkozgatni, de egyébként nem szeretek kint lenni, vagy érintkezni emberekkel. Ráadásul beszélni sem szeretek, írásban sokkal jobban ki tudom magam fejezni. Meg itt le lehet írni olyanokat is, amit az ember nem mond ki hangosan.
Azt hiszem már írtál valami hasonlóról egy posztodban, hogy ha élőben beszélgetnél, nem mondanál ennyit. Hát ha mi most szemben ülnénk egymással, szerintem csak a csendet hallgatnánk. :D Biztosan nem mernék feltenni neked egy kérdést sem.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.29. 08:46:33

@AngelOfDarkness: Szerintem csak introvertált vagy (keress rá, ha nem tudod mi az). Ez nem szociális fóbia, ne keverjük a kettőt. :)

Introknál meg ez a normális. Gondolom Te is inkább "érzékelsz" dolgokat, mint kérdezel. :)

AngelOfDarkness 2013.08.30. 01:01:16

Tudom mit jelent :D
Még nem mondták rám, bár ki tudja. Lehet benne valami, de semmiképp nem vagyok az a tipikus intro.
Igazából elég elcseszett személyiségem van, ha fogalmazhatok így. Kis önbizalom hiány, kis kisebbségi komplexus, viszont van hogy nagyon magabiztos tudok lenni, amúgy meg vagy csöpögök a gúnytól, vagy én vagyok a világ legkedvesebb embere.
Igazából most sem tudom, ezt miért írtam le neked..

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.30. 14:07:31

@AngelOfDarkness: Akkor jó. :D

Ezek olyan ... INFJ tulajdonságok (magamról tudom). :) Te is tudod úgy "érzékelni" az embereket, mint én? Például színészeket, ha látod a viselkedésüket, vagy a neten, ha olvasol tőlük valamit... :)

AngelOfDarkness 2013.08.30. 23:32:44

Azthiszem :D
Bár ezt sem merném biztosan állítani.
Most épp jelentkeznek rajtam a kialvatlanság tünetei amit az egyik posztodban írtál, mert nem aludtam sokat az elmúlt két napban :D - látod, ma korai vagyok.- Be is dőlök az ágyba, de előtte mindenképp el akartam olvasni a válaszaid. Mikor írsz megint? :D

AngelOfDarkness 2013.08.31. 15:00:05

Jaj, de gonosz vagy, tudod, hogy nem így értettem! :D

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.31. 18:02:35

@AngelOfDarkness: Posztot? Nem tudom, mert mostanában nem jut eszembe semmi, amiről írhatnék. :|

AngelOfDarkness 2013.08.31. 23:54:53

Felőlem a krumplis tészta receptjét is leírhatod :D

Engem például érdekelne, hogy milyen volt mikor még instabil voltál. Hogy milyen volt megélned, nehéz volt-e rendszert kialakítanod, mennyi ideig tartott, meg hasonlók. Már ha ez nem túl indiszkrét.

Még egy kérdés jutott eszembe nem rég a nevekről. Azt írtad Akachiról, hogy "felvettétek" neki a nevet. Szóval egy alternek a többi ad nevet, illetve együtt választják? Van olyan alter aki mikor megszületik azt mondja, hogy ő XY, tehát saját magának ad nevet? (mondjuk ez talán csak a nem tudatosnál lehet) És előfordulhat olyan, hogy egy alternek nem tetszik a név és vitatkozik? ( Talán kicsit idióta kérdések, dee...tényleg ez jutott eszembe x) )

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.01. 15:57:58

@AngelOfDarkness: "Engem például érdekelne, hogy milyen volt mikor még instabil voltál."

Kellemetlen. :( Shadow akkor vette át, amikor olyan kedve volt (ehhez külső inger is kellett, de akkor is), és nem is emlékeztem rá, hogy mit csinált (most sem emlékszem). Végül is, "csak" annyi változott, hogy vissza tudom fogni, és szándékosan is tudok váltani. Meg nincsenek amnéziás időszakok, ha nem akarom.

Nekem nem volt nehéz, mert nem én csináltam. :)

Felveheti ő is, vagy adhatják neki a többiek is. Gond csak akkor van, ha nem tetszik neki a név, és ő nem akarja használni. Úgy előfordulhat, hogy mindenki azon a néven hivatkozik rá, viszont ő egy sajátot használ. Ezen kicsit össze lehet zavarodni...

AngelOfDarkness 2013.09.01. 23:10:16

Értem.
Neked természetes volt, hogy az "eredeti" nevét használd, vagy te is akartál valami mást?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.09.02. 16:44:29

@AngelOfDarkness: :)

Természetes. Végül is, "kifelé" azt kell használnom, és így egyszerűbb a dolog. Nem kell koncentrálni, hogy mit mondok, ha a nevemet kérdezik. :)

ArtoftheLife 2014.02.07. 19:55:23

Milyen érdekes poszt! Kár, hogy csak mostanában találtam rá. Tetszik, hogy végre saját élményről írtál..Egyébként nekem meglehetősen sok gondom adódik abból, hogy rendszeresen elzárkózom a szociális érintkezésektől. Biztos velem van a baj,de senki sem fogja fel, hogy nekem a magány áll az első helyen, mindenkivel szemben. Ha másokkal vagyok, az körülbelül olyan, mintha börtönben lennék. Nem tudom mi lenne velem, ha egyszer tényleg dutyiba kerülnék, szerintem biztos megzavarodnék(már ha lehetséges az, még ennél is jobban). Számomra a szabadság az az egyedüllét, és elég ingerült tudok lenni, ha ezt megzavarják...Mindenesetre remélem, hogy lesznek még hasonló bejegyzések.
!

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.02.08. 17:00:36

@ArtoftheLife: Szerintem Te is erősen introvertált vagy, "azoknak" meg kell az egyedüllét. :) Nálam annyi különbség van, hogy alapból szeretek másoknak segíteni, ahhoz meg nem árt ha van valaki, aki igényli is azt.

Gondolom Te sem vagy állandóan elzárva másoktól, és rövid ideig azért igényled mások társaságát, még akkor is, ha csak bizonyos, kiválasztott személyekét. :)

ArtoftheLife 2014.02.08. 23:04:36

Elvileg INTJ vagyok. Bár azért nem szeretem, ha nagyon élesen beakarják skatulyázni az embereket..de az tény, hogy van valami ebben a tesztben. Mondjuk ez rossz tulajdonság, de én nem szeretek segíteni másokon. Nyilván, ha valaki olyan állapotba kerül, nem hagyom az utcán meghalni, de a mindennapos dolgoknál sosem jutna eszembe magamtól, késztetést sem éreznék arra, hogy segítsek..

Nálam ez az elzárt állapot amúgy bonyolult.. Természetesen vannak helyzetek mikor elkerülhetetlen a társaság, de alapvetően nekem az elzárkózás abból adódik, hogy mindent a fejemben élek meg..Szerintem nem élek a jelenben soha, túl sokat kombinálok előre, minden eseményt a fejemben játszok le..Kicsit olyan, mintha mindig egyedül lennék a fejembe bezárva, és báboznék.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.02.09. 10:19:54

@ArtoftheLife: Akkor Sithis jól gondolta, hogy Te nem annyira akarsz segíteni másoknak (Honnan tudta ...?). Egyébként ő kinézet alapján is kategorizál, amin az érintettek mindig kiakadnak. Én is csinálom, csak én kevésbé...

Aha, vagyis szereted ... elemezgetni a dolgokat. Gondolom a tennivalóidat is feltétlenül rendszerezned kell, és utálod ha ezt megzavarja valami. :)

ArtoftheLife 2014.02.09. 13:46:42

Tipik INTJ tulajdonságok.. de azért remélem tudtam kicsit szemléltetni, hogy egy többséginél is felléphet a Magány, mint gyógyír..Egyébként Sithist birom, a skatulyázási kényszerei ellenére is, bár ennyi ismertség után számomra egy megfoghatatlan humorzsák egyenlőre.
Nyilván nálad közrejátszik az is, hogy Velük is tudsz kommunikálni, szóval igazán nem vagy teljesen egyedül, vagy rosszul gondolom? Korábban írtam egy novellát a magány és a disszociatív identitás "kapcsolatáról". Foglalkoztat a téma, ezért is keltette fel a figyelmemet a posztod.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2014.02.10. 10:45:40

@ArtoftheLife: "Nyilván nálad közrejátszik az is, hogy Velük is tudsz kommunikálni, szóval igazán nem vagy teljesen egyedül, vagy rosszul gondolom?"

Igen. Mostanában akarok is írni egy postot ilyesmiről, csak neki kéne kezdenem... :)

ArtoftheLife 2014.02.10. 11:15:27

Én kíváncsian várom :)
süti beállítások módosítása